viernes, 24 de marzo de 2017

L'ÚS DE LA TECNOLOGIA A L'AULA D'EDUCACIÓ INFANTIL

És molt important quan incorporem algun recurs a l'aula i ho treballem amb els xiquets conèixer de què es tracta i alguns dels avantatges o inconvenients que ens podem trobar. Per açò i per a començar he fet aquesta entrada en la qual tractaré d'una banda, l'ús de la tecnologia a l'aula veient alguns dels avantatges i desavantatges que suposa aquest ús i algunes referències que fa el currículum d'educació infantil a les tecnologies. D'altra banda, alguns consells per a utilitzar-la correctament tant a casa com a classe.

Primerament, hem de tenir clar que les tecnologies poden tenir avantatges, però també alguns inconvenients. Tot depèn de l'ús que les donem:

1. Recolzar les aplicacions amb tecnologia: projector, ordinador, PowerPoint.

Avantatges: Motiva, factor temps, guia. 
Desavantatges: dificultat per a aconseguir l'aprenentatge significatiu, no es produeix interactivitat ni aprenentatge col·laboratiu, els alumnes tenen una actitud passiva. 


2. Si només les utilitzem per a treballar la iniciació a la informàtica. 

Avantatges: aprens el bàsic per a desembolicar-te amb les tecnologies.
Desavantatges: no hi ha creativitat, els professors estan desconectats sobre el que necessiten els alumnes. 


3. Usar programes educatius. 

Avantatges: manegen el programa, usen el ratolí, aprenen interactuant amb la pantalla.
Desavantatges: el nivell d'interactivitat és molt baix. 


4. Usar la tecnologia com una eina oberta i creativa.

Avantatges: usa la tecnologia cooperativa i significativament, amb interactivitat. El professor va donant pautes. 



Com bé ens ha aclarit aquest punt l'ús de les tecnologies és bé si s'usa com una eina d'ajuda perquè el xiquet aprenga de manera cooperativa, creativa i interactiva. Si usem la tecnologia de manera abusiva per a facilitar-nos el treball no obtindrem el resultat que cerquem ja que el xiquet no va a aconseguir desenvolupar capacitats com aconseguir l'aprenentatge significatiu, la creativitat i el treball cooperatiu.

Per avançar una mica més, ací teniu un xicotet mapa conceptual que he fet amb algunes de les referències que fa el currículum de l'educació infantil a les tecnologies:



Per acabar, us deixe un article que tracta sobre l' Ús i abús de les tecnologies amb alguns consells per a fomentar l'ús de les tecnologies. Crec que és molt interessant com a punt de partida perquè ens dona idees per a utilizar-les correctament tant a casa com a classe. 

Alguns dels consells que m'han semblat més interessants són, per exemple:

  • Reforceu els hàbits saludables en l’ús de les tecnologies, com ara adoptar una bona postura i mantenir una distància adequada respecte les pantalles o ajustar el volum i la brillantor del monitor, entre d’altres aspectes. 
  • Escolliu els programes, pel·lícules, videojocs o dibuixos tenint en compte que el contingut sigui adequat a la seua edat. 
  • Pacteu les normes d’ús dels aparells tecnològics que utilitzen els fills com, per exemple, on i quan els poden fer servir o l’ús compartit entre tota la família, entre d’altres. 


Fins a la pròxima!

No hay comentarios:

Publicar un comentario