En aquesta entrada parlaré de perquè he decidit treballar un projecte de la Comunitat Valenciana dividit en unitats didàctiques. En primer lloc, hem de conèixer en què consistix el treball per projectes:
Treballar per projectes és treballar fent una recerca en profunditat d'un tema i té com a base el desenvolupament d'un coneixement globalitzat i relacional. La recerca és du a terme, per un grup xicotet de xiquets dins d'una classe, a voltes per la classe sencera. La característica clau d'un projecte és que és un esforç de investigar deliberadament enfocat a trobar respostes per a preguntes sobre un tema, fetes pels xiquets, el mestre/la mestra, o junts.
Vull destacar algunes característiques com: les situacions i experiències no fragmentades ni compartimentades, sinó globalitzades; l'acció i la planificació inicien el seu recorregut juntes; el professor: segon pla, mediador; l'elaboració d'un producte de rellevància social per a la comunitat.


Específicament, la Unitat Didàctica de les festes serà la que desenvoluparé al llarg de les entrades del blog amb l'objectiu d'acostar els nens a les festes i de gaudir descobrint les falles i les fogueres. Com ja he dit, la metodologia que seguirem serà a través de xicotetes investigacions i projectes de treball afavorint la interacció i la relació amb els altres i propiciant el debat i la negociació.
Fins a la pròxima!
No hay comentarios:
Publicar un comentario