sábado, 25 de marzo de 2017

TREBALLAR PER PROJECTES

En aquesta entrada parlaré de perquè he decidit treballar un projecte de la Comunitat Valenciana dividit en unitats didàctiques. En primer lloc, hem de conèixer en què consistix el treball per projectes:

Treballar per projectes és treballar fent una recerca en profunditat d'un tema i té com a base el desenvolupament d'un coneixement globalitzat i relacional. La recerca és du a terme, per un grup xicotet de xiquets dins d'una classe, a voltes per la classe sencera. La característica clau d'un projecte és que és un esforç de investigar deliberadament enfocat a trobar respostes per a preguntes sobre un tema, fetes pels xiquets, el mestre/la mestra, o junts.

Vull destacar algunes característiques com: les situacions i experiències no fragmentades ni compartimentades, sinó globalitzades; l'acció i la planificació inicien el seu recorregut juntes; el professor: segon pla, mediador; l'elaboració d'un producte de rellevància social per a la comunitat.

Ara bé, com ens trobem en una zona del Baix Segura, treballarem un projecte que s’anomena “Vivim a la Comunitat Valenciana” i que té com a centre d'interès la Comunitat Valenciana. Sorgeix com resposta a la necessitat d'acostar als meus alumnes a la seua comunitat perquè se sentin part de ella. A més a més, els xiquets aprenen el que és proper a ells i desperta el seu interès. Doncs, com treballarem amb xiquets de 5 anys, els continguts giren entorn als seus interessos i necessitats per a aconseguir que l'aprenentatge siga significatiu i motivador.

Algun d’ells són, per exemple els paisatges i els animals de la nostra comunitat, els nostres costums les nostres festes, la nostra horta, els aliments típics i les receptes, els llocs d'interès i els llocs per a divertir-nos que tenim, artistes famosos, la música y la nostra llengua.. És important recordar que una característica fonamental d'aquesta etapa és que treballem de manera globalitzada per tant aprendrem aspectes lògic-matemàtics, lingüístics, musicals, plàstics, tecnològics... a partir dels continguts.

Específicament, la Unitat Didàctica de les festes serà la que desenvoluparé al llarg de les entrades del blog amb l'objectiu d'acostar els nens a les festes i de gaudir descobrint les falles i les fogueres. Com ja he dit, la metodologia que seguirem serà a través de xicotetes investigacions i projectes de treball afavorint la interacció i la relació amb els altres i propiciant el debat i la negociació.

Fins a la pròxima!

No hay comentarios:

Publicar un comentario