Les activitats han de ser variades i breus, que estimulen l'observació, exploració, experimentació, la imaginació i la creativitat, de caràcter lúdic i que puguen realitzar-se en diferents agrupaments. A més, han de ser significatives i estar associades al món que els envolta. Per a això en el desenvolupament de la unitat didàctica ens anem a realitzar diferents activitats que les classificarem de la següent forma:
Activitats d'introducció/ coneixements previs: són activitats inicials que es duen a terme durant l'assemblea amb les rutines diàries i realitzaran preguntes obertes o personals per detectar els coneixements previs dels alumnes i utilitzar-los com a punt de partida.
Activitats d'ambientació i motivació: Inclou aquelles activitats que acosten al nen als continguts que es van a treballar despertant el seu interès. Alguns exemples són: la decoració de l'aula, contes, imatges, activitats amb TIC, de col·laboració amb els pares.
Finals: Són activitats de recopilació del que hem après durant la unitat com la posada en comú i elaboració de la guia turística.
Activitats d'avaluació: són activitats dirigides a avaluar els coneixements adquirits pels alumnes. Algunes d'elles poden ser: preguntes, interpretació de conductes, anàlisis d'activitats de desenvolupament, etc.
Activitats de reforç i ampliació: les activitats de reforç serveixen per respondre a les diferències individuals i als seus diferents ritmes per exemple acolorir pictogrames, ordenar imatges, etc. Les activitats d'ampliació serveixen per ampliar els continguts respecte als quals estan programats alguns exemples d'activitats d'ampliació són pel·lícules, videos, cançons, treballs de recerca, etc.
Activitats que desenvolupin la Unitat: a través d'elles els alumnes aniran aprenent els continguts de la unitat didàctica i per a això s'inclouran diferents tipus d'activitats relacionades amb el llenguatge, la lògic-matemàtica, expressió plàstica, musical, corporal, tallers específics, etc.
Fins a la pròxima!
No hay comentarios:
Publicar un comentario